BBC 1 Plus | Tlačové správy
Nestlé: Užívame si nielen zelené prostredie, ale aj krásny výhľad
Stala sa prvým nájomcov budovy BBC 1 Plus. Spoločnosť Nestlé, ktorá minulý rok oslávila už 150 rokov svojej existencie, má za sebou celé dekády skúseností a uvedomuje si, že udržateľnosť a ohľaduplnosť k životnému prostrediu sú dnes už nevyhnutnou súčasťou firemnej filozofie. Viac nám v rozhovore prezradil Róbert Kičina, manažér pre korporačné záležitosti.
Prečo sa spoločnosť Nestlé rozhodla presťahovať do prvej zelenej budovy v Bratislave?
Viedla nás k tomu jednak potreba nájsť pre obchodné oddelenie nové moderné priestory, jednak fakt, že jedným z kritérií nášho výberu bol vplyv na životné prostredie. Environmentálne hľadisko a ochrana prírodných zdrojov pre ďalšie generácie je totiž dôležitou súčasťou podnikania spoločnosti Nestlé.
Ako sa vám v priestoroch budovy BBC 1 Plus páči?
Sme spokojní. Priestory sú nové, reprezentatívne a pohodlné. Bonusom desiateho poschodia sú tri terasy a krásny výhľad na Bratislavu a Malé Karpaty.
Akým spôsobom podporujete zelené princípy aj v rámci vlastnej firemnej filozofie?
Nestlé dnes už nie je len najväčším výrobcom potravín na svete, ale stáva sa spoločnosťou, ktorej poslaním je zvyšovať kvalitu života a prispievať k zdravšej budúcnosti. Súčasťou tejto filozofie je ochrana životného prostredia. V praxi to znamená hľadanie úspor v spotrebe vody a energií, znižovanie produkcie CO2, triedenie odpadu, recykláciu alebo energetické využitie všetkého odpadu z výroby, programy zamerané na starostlivosť o vodu v krajine či environmentálne vzdelávanie komunít, v ktorých pôsobíme.
Meno vašej spoločnosti sa prevažne spája so sladkým potešením – čokoládou a cukrovinkami. Tie však majú v súčasnosti mnoho odporcov. Na druhej strane vieme, že ste si dali záväzok bojovať proti detskej obezite a znižovať množstvo cukru vo vašich výrobkoch. Ako to chcete dosiahnuť?
Nestlé vo svojom podnikaní uplatňuje koncept starostlivosti o výživu, zdravie a vyvážený životný štýl svojich spotrebiteľov. Hoci sú čokoláda a cukrovinky dôležitou súčasťou nášho biznisu, zákazníkom transparentne, zreteľne a nahlas komunikujeme, že nadmerná a nevyvážená konzumácia cukrov a iných citlivo vnímaných živín nie je prospešná pre ich zdravie. Spokojný a zdravý zákazník je absolútne základným predpokladom pre naše dlhodobé fungovanie. Na produktoch informujeme o nutričnom zložení, o odporúčaných denných porciách, o fyzickej aktivite potrebnej na spálenie prijatých kalórií. Zároveň sledujeme trendy, upravujeme receptúry a postupne znižujeme podiel tukov, cukrov a soli v produktoch. Svet bez čokolády si nevieme predstaviť, no všetko je to otázkou miery. Po celom svete financujeme programy, aby sa o vyváženom stravovaní dozvedeli už deti na základných školách.
Ako riešite udržateľnosť, ekologický prístup a zdravý životný štýl v rámci výroby vašich produktov?
Sú to pre nás principiálne dôležité otázky a zaujímajú nás naprieč celým dodávateľským reťazcom. Zaujíma nás, akým spôsobom sa pestujú suroviny, ktoré vstupujú do výroby. Máme rozvinuté osobitné programy podpory farmárov, aby dosahovali väčšie výnosy a vyššiu kvalitu úrody. Pri citlivých surovinách dôsledne kontrolujeme certifikáciu, či pochádzajú z ekologicky udržateľných plantáží. Vo výrobe sa snažíme minimalizovať našu environmentálnu stopu inováciami, zlepšovaním procesov a novými technológiami. Pri tvorbe a úpravách receptúr produktov sledujeme odporúčania renomovaných zdravotníckych inštitúcií a snažíme sa ich postupne zohľadňovať vo finálnych produktoch.
Myslíte si, že Slováci a Česi majú záujem žiť zdravšie? Badať to aj v nákupnom správaní vašich zákazníkov?
Vidíme, že zákazníci sú čoraz uvedomelejší v otázkach výživy. Všimli sme si napríklad trend uprednostňovania čerstvých surovín v kuchyni. Pri cukrovinkách a čokoláde nejde ani tak o zmenu nákupného správania, ako o rastúci záujem o vyvážený životný štýl. Vidíme to na návštevnosti nášho lifestylového portálu Nestlé plus pre Vás (www.plusprevas.sk). Mesačne ho navštívi viac ako 50 tisíc ľudí, ktorým ponúkame tipy a informácie o tom, ako sa správne stravovať a ako viesť aktívny život.
TIPY PRE VŠETKY CHUTE
Pre najmenších
Základ najnovšej dojčenskej výživy Beba Optipro Comfort tvorí zmes najlepšej bielkoviny, vyrobenej presne podľa vzoru materského mlieka. Obsahuje aj probiotické baktérie L. reuteri, ktoré sa prirodzene vyskytujú v materskom mlieku, imunitu stimulujúce vitamíny A, C a D, a minerálne látky, ako železo a zinok. Normálny vývin mozgu zasa podporí kyselina alfa-linolénová.
Pre fajnšmekrov
Ak milujete kvalitnú horkú čokoládu, potom vás poteší edícia ORION Horká 68 %. Má intenzívnu, ale vyváženú chuť kakaa s jemnou konzistenciou. Pochutina, ktorá vychádza z viac ako 120-ročnej receptúry čokoládových majstrov, je dostupná v troch variantoch – čistá horká čokoláda, horká s jahodami a štipkou soli, ale aj horká s marhuľami a čili.
Pre milovníkov originality
Obaly obľúbených tyčiniek Kofila na tri mesiace ovládne česko-slovenský dizajn. Spoločnosť Nestlé sa totiž spojila s organizáciou Czechdesign, aby usporiadala súťaž o návrh nového balenia známej cukrovinky. Limitovaná edícia, ktorá obsahuje návrhy od troch českých a jedného slovenského dizajnéra, vyjde v dvoch miliónoch kusov.
#1 ECOFFICE BBC 1/ BBC 1 Plus